Všeobecné obchodní podmínky obchodní společnosti Schwank CZ, s.r.o.

I. Všeobecná ustanovení

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti Schwank CZ, s.r.o., IČ: 260 04 054, se sídlem náměstí Republiky 366/1, Husovice, 614 00 Brno, zapsané v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 63137 (dále jen „Prodávající“), upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé na základě jednotlivých smluv (kupní, servisní, smlouvy o dílo apod.) uzavřených mezi Prodávajícím a Kupujícím (jak je tento definován dále v těchto VOP) při jejich podnikatelské činnosti (dále jen „Smlouva“).

1.2 Veškeré smluvní vztahy upravené těmito VOP se řídí platným právním řádem České republiky, především zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“).

1.3 Kupující podpisem Smlouvy prohlašuje, že Zboží nebo Služby od Prodávajícího objednává za účelem své podnikatelské činnosti. Kupující podpisem Smlouvy prohlašuje, že je podnikatelem ve smyslu ustanovení § 420 Občanského zákoníku.

1.4 Prodávající je plátcem DPH.

1.5 Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP. V případě rozporu mezi cenovou nabídkou a Smlouvou, se vždy přednostně použije ustanovení Smlouvy.

1.6 Znění těchto VOP může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění VOP.

1.7 Ve smyslu těchto VOP se Kupujícím rozumí každý, kdo s Prodávajícím uzavírá Smlouvu na Zboží nebo Služby.

1.8 Ve smyslu těchto VOP se Zbožím rozumí zboží ze sortimentu Prodávajícího, zejména topné systémy (infračervené zářiče) – světlé zářiče, tmavé zářiče, tepelná čerpadla, hybridní systémy, terasové infrazářiče, horkovzdušné jednotky, vzduchové clony, hořáky a desky a další technologická zařízení dodaná Prodávajícím dle konkrétních požadavků Kupujícího.

1.9 Ve smyslu těchto VOP se Službami rozumí zejména vyhotovení návrhu, projektování, plánování, montáž, údržba a servis Zboží a další služby související s dodáním Zboží ze sortimentu Prodávajícího dle konkrétních požadavků Kupujícího.

II. Uzavření smlouvy

2.1 V případě, že Prodávající před uzavřením Smlouvy doručí Kupujícímu cenovou nabídkou, není tato nabídka návrhem k uzavření smlouvy ve smyslu ustanovení § 1732 odst. 1 Občanského zákoníku. K uzavření Smlouvy dochází podpisem písemné Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím.

2.2 Cenová nabídka zaslaná Prodávajícím Kupujícímu je platná po dobu tří (3) měsíců od data jejího vystavení na ní uvedeného a Prodávající je oprávněn tuto cenovou nabídku kdykoliv bez dalšího jednostranně odvolat.

2.3 V případě, že Prodávající zjistí, že nemůže splnit objednávku Kupujícího zcela nebo zčásti, zavazuje se Prodávající o této skutečnosti Kupujícího bez zbytečného odkladu informovat. Kupující je oprávněn v tomto případě od Smlouvy odstoupit.

III. Platební podmínky a cena

3.1 Pokud není ve Smlouvě sjednáno jinak, jsou ceny uváděny bez DPH. K smluvní ceně bude připočtena DPH v zákonné výši dle právní úpravy účinné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.

3.2 Pokud není ve Smlouvě sjednáno jinak, není doprava, balné ani pojištění Zboží zahrnuto ve smluvní ceně a řídí se Sazebníkem Prodávajícího.

3.3 Pro každou ze splátek bude Prodávajícím vystaven daňový doklad – faktura (dále jen „Faktura“), přičemž každá Faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené platnými právními předpisy pro daňový doklad. Splatnost Faktury se sjednává na čtrnáct (14) dnů ode dne jejího vystavení, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak.

3.4 Kupující je povinen uhradit Prodávajícímu smluvní cenu za Zboží nebo Služby řádně a ve sjednané lhůtě. V případě pozdní úhrady je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu úrok z prodlení v zákonem stanovené výši, pokud není ve Smlouvě sjednáno jinak. Tímto není dotčeno právo Prodávajícího na náhradu škody a na náklady spojené s uplatněním pohledávky.

3.5 Pokud nebude Kupujícím některá část smluvní ceny zaplacena v celé výši do dne splatnosti příslušné faktury, má Prodávající právo pozastavit plnění svých povinností, aniž by se tak ocitnul v prodlení, a v případě prodlení Kupujícího s jakoukoliv platbou trvajícího déle než 30 dní má Prodávající také právo odstoupit od Smlouvy.

3.6 Případné reklamační řízení nemá vliv na povinnost Kupujícího uhradit smluvní cenu (Fakturu) v sjednaném termínu splatnosti. Tímto se vylučuje použití ustanovení § 2108 Občanského zákoníku.

3.7 Za den úhrady se rozumí den, kdy bude příslušná částka připsána na bankovní účet Prodávajícího.

IV. Dodací podmínky

4.1 Prodávající se zavazuje dodat objednané Zboží nebo Služby ve lhůtě sjednané ve Smlouvě. Prodávající je oprávněn dodat Zboží i dříve a Kupující je povinen mu předčasné dodání umožnit, a to včetně montáže, instalace a uvedení do provozu v místě dodání.

4.2 Nebezpečí škody na Zboží přechází na Kupujícího okamžikem doručení (vnesení) Zboží Prodávajícím na místo plnění. Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího ve smyslu ustanovení §2132 Občanského zákoníku až po úplném zaplacení ceny Zboží.

4.3 V případě stávky, výluky, požáru, prodlení Kupujícího s plněním povinnosti nebo v případě jiné překážky, která nastala nezávisle na vůli Prodávajícího a brání v řádném a včasném dodání nebo instalaci Zboží, se lhůta k dodání Zboží prodlužuje o tolik dnů, kolik dnů trvá výše zmíněná překážka. Prodávající v takovém případě nenese žádnou odpovědnost za případnou škodu a není v prodlení se splněním svých povinnosti ze Smlouvy.

4.4 Cena dopravy, instalace a uvedení Zboží do provozu a základní zaškolení obsluhy jsou součástí ceny Zboží pouze v případě, že jsou uvedeny v cenové nabídce Prodávajícího, a to ve výslovně uvedeném rozsahu, případně v rozsahu obvyklém.

4.5 Cena za případné další Služby neuvedené v cenové nabídce Prodávajícího se řídí Sazebníkem Prodávajícího, ve znění platném ke dni poskytnutí Služby.

4.6 Pokud není ve Smlouvě uvedeno jinak, probíhá doprava v režimu dle doložky CIP pravidel INCOTERMS 2010, kdy je místem určení sídlo Kupujícího. Dopravu Zboží je Prodávající dle vlastního uvážení oprávněn zajistit prostřednictvím třetí osoby.

4.7 Prodávající provede instalaci a uvedení Zboží do provozu bez zbytečného odkladu po doručení Zboží na místo určení, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Zjistí-li Prodávající, že v místě určení/instalace nejsou zajištěny/splněny podmínky pro instalaci Zboží, uvědomí o tom Kupujícího. Lhůta pro instalaci Zboží se prodlužuje o dobu, po kterou místo instalace nesplňuje podmínky pro instalaci Zboží.

4.8 O předání a převzetí Zboží bude Prodávajícím sepsán a zástupci obou smluvních stran podepsán Protokol o předání a převzetí Zboží (dále jen „Předávací protokol“). Do okamžiku podpisu Předávacího protokolu je oprávněn nakládat a manipulovat se Zbožím pouze Prodávající, případně jím pověřená osoba.

V. Servis Zboží

5.1 Veškerý servis Zboží zajišťuje Prodávající prostřednictvím svých zaměstnanců nebo třetích osob (subdodavatelů).

5.2 Pro bezpečnost a funkčnost Zboží, je nutná pravidelná servisní kontrola a údržba nejméně jedenkrát za 12 měsíců. V případě neprovedení servisní kontroly v uvedeném intervalu nenese Prodávající odpovědnost za vady na Zboží.

5.3 Pro objednání servisní kontroly je nutné kontaktovat odpovědného zaměstnance Prodávajícího. Po objednání bude Kupujícímu sdělen termín, ve kterém je možné provést servisní kontrolu Zboží. Při objednání je Kupující povinen sdělit svůj název, IČ, adresu, kde se Zboží nachází, a také o jaký konkrétní produkt se jedná a další nutné identifikační údaje.

5.4 Prodávající se zavazuje po uplynutí záruční doby zajišťovat pro Kupujícího placený pozáruční servis Zboží, a to na základě samostatné servisní smlouvy s podmínkami sjednanými mezi stranami. Prodávající se zavazuje na náklady Kupujícího po dobu nejméně dalších osmi (8) let po uplynutí záruční doby Zboží zajišťovat dodání veškerých náhradních dílů, jakož i technickou pomoc.

VI. Reklamační řád

6.1 Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující Zboží převzal:

6.1.1 má Zboží vlastnosti, které si strany ujednaly,

6.1.2 se Zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí,

6.1.3  Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

6.2 Je-li ve Smlouvě ujednána záruka za jakost, poskytuje Prodávající Kupujícímu záruku, že Zboží bude po stanovenou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel. Záruka se nevztahuje na vady dle článku 6.4 těchto VOP níže ani na materiály, součástky, nebo příslušenství či díly, které nebyly dodány Prodávajícím nebo doporučeným dodavatelem.

6.3 V případě, že na některé součásti Zboží poskytuje výrobce záruční dobu delší, platí pro příslušnou součást tato delší záruční doba uvedená na záručním listu, který Prodávající Kupujícímu předá současně se Zbožím, a Kupující je povinen uplatňovat práva z této záruky přímo u výrobce.

6.4  Práva z vadného plnění se nevztahují na poškození vzniklá zejména:

6.4.1 mechanickým poškozením Zboží,

6.4.2 používáním Zboží v nevyhovujících podmínkách,

6.4.3 neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o Zboží,

6.4.4 poškozením nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci výrobce nebo všeobecnými zásadami,

6.4.5 provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,

6.4.6 upravením Kupujícím, vznikla-li vada v důsledku této úpravy,

6.4.7 poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.

6.5 Práva z vadného plnění (reklamace) je Kupující povinen uplatňovat písemně bez zbytečného odkladu, prostřednictvím servisního oddělení Prodávajícího, a se současným předložením záručního listu Zboží Prodávajícímu. Zjevné vady Zboží musí být Kupujícím uplatněny jejich označením v Předávacím protokolu, jinak právo uplatňovat zjevnou vadu zaniká.

6.6 Pokud Kupující nezvolí požadovaný způsob vyřešení reklamace při jejím uplatnění, přechází právo volby způsobu vyřešení reklamace na Prodávajícího.

6.7 Prodávající se zavazuje vyřešit reklamaci Kupujícího bez zbytečného odkladu od jejího řádného uplatnění, nebo v případě technické nemožnosti odstranit v této lhůtě vadu Zboží oznámit Kupujícímu termín, do kterého vadu odstraní.

6.8 Neodstraní-li Prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující po uplynutí písemně sdělené dodatečné přiměřené lhůty k plnění požadovat slevu ze smluvní ceny.

6.9 V případě neoprávněně uplatňované reklamace je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu veškeré náklady, které Prodávajícímu v souvislosti s posouzením reklamace vzniknou.

6.10 Kupující není oprávněn zadržet smluvní cenu ani její část z důvodu odstranitelné vady plnění Prodávajícího.

VII. Ochrana osobních údajů

Za účelem realizace Smlouvy bude Prodávající zpracovávat osobní údaje Kupujícího, resp. jeho zaměstnanců (kontaktních osob) v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES („GDPR“), a to v rozsahu a způsobem uvedeným v dokumentu: „Zásady ochrany osobních údajů“, nacházejícím se na webových stránkách Prodávajícího: https://schwank.cz/ochrana-osobnich-udaju/.

 

VIII. Závěrečná ustanovení

8.1 Smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím je uzavírána v českém jazyce. V případě vícejazyčného vyhotovení Smlouvy se pro její výklad za rozhodné znění považuje znění v českém jazyce.

8.2 Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, nebude to mít vliv na platnost či účinnost těchto VOP jako celku, či jejich ostatních jednotlivých ustanovení, a Prodávající dané ustanovení nahradí nejpozději ve lhůtě třiceti (30) dnů od konstatování takové skutečnosti (nejpozději však ve lhůtě třiceti (30) dnů od právní moci rozhodnutí příslušného soudu potvrzujícího neplatnost nebo neúčinnost takového ustanovení) ustanovením, které se bude svým obsahem co nejvíce blížit neplatnému nebo neúčinnému ustanovení.

8.3 Veškeré písemnosti zasílané mezi Prodávajícím a Kupujícím na základě těchto VOP a/nebo Smlouvy, nebo v souvislosti s nimi, budou doručovány prostřednictvím oprávněného držitele poštovní licence na adresy Smluvních stran. Pokud se nepodaří doručit doporučenou poštovní zásilku na adresu druhé Smluvní strany, považuje se tato za doručenou 3. (třetím) dnem následujícím po dni, ve kterém byla tato zásilka uložena pro adresáta na poště. Za adresu příslušné smluvní strany se považuje adresa uvedená pro ni v záhlaví Smlouvy nebo adresa uvedená pro ni jako adresa sídla v aktuálním zápisu v příslušném veřejném rejstříku ke dni odeslání poštovní zásilky. Pokud si Smluvní strany písemně oznámily změnu adresy pro doručování písemností, považuje se za adresu smluvní strany adresa uvedená v tomto oznámení, a to od okamžiku jeho doručení. Za doručení poštovní zásilky se považuje též okamžik osobního předání této zásilky příslušné Smluvní straně, a to za podmínky, že k tomuto osobnímu předání dojde dříve, než nastane fikce doručení dle tohoto článku shora.

8.4 Kontaktní údaje Prodávajícího: Schwank CZ, s.r.o., IČ: 26004054, náměstí Republiky 366/1, Husovice, 614 00 Brno, adresa elektronické pošty: info@schwank.cz, telefon: 545 211 530.

Naše ocenění

Na co jsme hrdí

Ocenění „Die Welt Top 100“ pro společnost Schwank GmbH.
Ocenění „The Best of German Mittelstand“ pro společnost Schwank GmbH.
Ocenění „Industriepreis 2017“ pro společnost Schwank GmbH.
Ocenění „Großer Preis des Mittelstandes“ pro společnost Schwank GmbH.